Τελικά, θέλει άντερα να μπορείς κόντρα στις πιέσεις και τις απειλές των «μαγαζατόρων» να φιλοξενείς σε μια από τις πρώτες σε κυκλοφορίες κυριακάτικες εφημερίδες ένα ρεπορτάζ όπως είναι εκείνο για τις επιταγές χωρίς αντίκρυσμα που γεννήθηκαν από την σύνθετη συναλλαγή των media shop (των περισσοτέρων media shop) με τα συμφέροντα Γιαννίκου.
Το «Πρώτο Θέμα» είχε τα άντερα και το απέδειξε…
Διαβάζουμε, λοιπόν, στην τελευταία έκδοση της εφημερίδας: “Τι μπορεί άραγε να συνδέει έναν επιτυχημένο συγγραφέα αλλά και προβεβλημένο στέλεχος της παράταξης της Αριστεράς όπως ο κ. Γιάννης Κακουλίδης με ένα επίσης επιτυχημένο μπιζνεσμαν, με ευρύτατη επιχειρηματική και κοινωνική αναγνώριση και καταξίωση –πρόεδρος της ισχυρότατης Ενωσης Ελληνων Εφοπλιστων- όπως ο κ. Θεόδωρος Βενιάμης. Από μια πρώτη άποψη, τίποτα και κανένας. Εν τούτοις, τα δύο πρόσωπα κατά ένα περίεργο τρόπο συνδέονται καθώς έχουν και οι δύο άνδρες διατηρούν μια άμεση ή έμμεση αναφορά στα δρώμενα της διαφημιστικής αγοράς. Επιπλέον, λόγω ενός παιχνιδιού που φτιάχνει πολλές φορές η επιχειρηματική ιστορία οι δύο άνδρες συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με διαφημιστικές εταιρείες που καταγράφονται στις πρώτες σειρές της λίστας με τις επιταγές χωρίς αντίκρυσμα που έχουν πλημμυρίσει την αγορά και απειλούν να διαταράξουν παραδοσιακές ισορροπίες και συσχετισμούς στα μηντια και την διαφήμιση αλλά και την ίδια την ευστάθεια του οικοδομήματος των εκδόσεων, της επικοινωνίας και της διαφήμισης.
Όπως η αγορά αναγνωρίζει τον κ. Γιάννη Κακουλίδη ως το αφεντικό της διαφημιστικής Upset, έτσι γνωρίζει ότι ο κ. Βενιάμης βρίσκεται ουσιαστικά πίσω από τον Ομιλο της Mass Athens – ένας όμιλος που επανασυστήθηκε μέσα από το σχήμα της Comm Group στις αρχές του 2000 με την αποφασιστική συμβολή του Ομίλου συμφερόντων της Marfin. Αλλωστε, η αγορά γνωρίζει και γνωρίζει καλά ότι οι κ. Ανδρέας Βγενόπουλος, Θεόδωρος Βενιάμης και Τάσος Πηλός είναι από χρόνια στενοί συνεργάτες ανεξαρτήτως πιθανών διακυμάνσεων στις σχέσεις τους αλλά και αντικειμένου δραστηριότητας ή εργασίας.
Tο σημαντικό ποσό (περίπου 79 εκατ. ευρω) που αντιπροσωπεύουν οι επιταγές χωρίς αντίκρυσμα που έχουν εμφανισθεί ή θα εμφανισθούν στο τραπεζικό σύστημα μέσα στους προσεχείς μήνες και οι οποίες αποτελούν προϊόν σύνθετης συναλλαγής μεταξύ της διοίκησης του καναλιού Alter και media shop αφορούν τις δύο εταιρείες, τη Mass και την Upset. Οι επιταγές που αντιστοιχούν στη πρώτη είναι της τάξης των 45 εκατ. ευρώ και εκείνες της δεύτερης το ποσό των 34 εκατ.ευρώ.”
To ρεπορτάζ, όμως, δεν σταματά εδώ: α) Το σύνολο των επιταγών αυτού του είδους στις αρχές Μαϊου φθάνει τα 180 εκατ. ευρώ, β) Η Mass και η Upset μπορεί να κατέχουν την μερίδα του λέοντος αλλά δεν είναι οι μόνες, γ)Μία και μόνη –τοπική εμβέλειας- διαφημιστική από την Θεσσαλονίκη η TOP MAGE της κας Δέσποινας Πορτοκάλη έχει δώσει στην αγορά επιταγές δίχως αντίκρυσμα της τάξης των 20 εκατ. ευρώ και δ) από τα τα υπόλοιπα «μαγάζια» ως προς την έκθεση τους σε αυτές τις επιταγές χωρίς αντίκρυσμα ξεχωρίζουν εκείνα της Leo Burnett (20 εκατ.), της Bold ( με 15 εκατ. ευρώ, από τα οποία 7 αφορούν την Bold Ogilvy και άλλα 5 την ATTP), της Fortune (13 εκατ. ευρώ «σπασμένα» σε 3 εταιρείες) , της Geo Group ( 8 εκατ. ευρώ, «σπασμένα» σε μικρά ποσά σε 6 διαφορετικές εταιρείες) κ.λπ.
Τέλος, πρέπει να επισημανθούν τα εξής σημεία:
Α)Αν κάποιος επιδιώξει να ανιχνεύσει το πώς και το γιατί για εκείνες τις επιταγές που αποτελούν προϊόν σύνθετης συναλλαγής ανάμεσα στη διοίκηση του καναλιού Alter και στα media shop θα πρέπει να ανατρέξει πίσω στο ποιος και για ποια δουλειά πλήρωνε και πόσο… Με άλλα λόγια, οι επιταγές αυτές ήταν παιδιά που γεννήθηκαν για να υπερκεραστεί το εμπόδιο του 9,9 % που ήταν το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο για επιστροφές όταν η αγορά στην τηλεόραση δούλευε στα επίπεδα του 30 ή του 35 % και βάλε…
Β)Στην συγκεκριμένη περίπτωση, οι τιμολογήσεις δεν αφορούσαν καν το ίδιο το Alter αλλά δραστηριότητες του διευθύνοντος κ. Κώστα Γιαννίκου στο χώρο της μουσικής, των δικαιωμάτων των ταινιών και των εκδόσεων (εφημερίδες, βιβλία, οδηγοί κλπ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου